Balkan 2016

Forum för dig som vill ha restips, kunskap om resor eller resesällskap.

Moderators: SWES-38, SWES-104

SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

hej alla,

lite roadmaps i rumänien att titta på, fler finns på Wikiloc

och BTW så svarar kvinnan på STENA LINE fortfarande i i telefon, återkommer så fort jag vet nåt...

 

mvh//bralle
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

Hej alla,

jo jag ser att filerna inte om fram som dom skulle så jag ska tänka ut en plan B hur ni ska få tillgång till dom....

en del av sträckorna är riktigt fina - jag är helt övertygad att vi kommer att köra flera av dessa sträckor. gå gärna in på Wikiloc och studera deras förslag - kml-filerna ovan är därifrån.

STENA LINE// nu har jag fått kontakt och det ser ut såhär: Vi kan inte boka via "gruppresor" för nedre gränsen är 20 personer.

dom har ett existerande lojalitetsprogram för enskilda resenärer redan nu som heter EXTRA. Det är bara det lojalitetsprogrammet vi kan använda i dagsläget för att få förmåner.

Dom kommer till hösten ha ett sådant för FÖRENINGAR, dom jobbar med mjukvaran nu. Då kommer vi att få räkna ihop alla medlemmars poäng tillgodo när vi bokar, så då kommer det att bli riktigt förmånligt. Men detta blir som sagt inte klart förrän till hösten.

Vi kommer på SWES att ha ett kundnummer på FRAKTSIDAN på STENA LINE med inbyggd rabatt fr o m nästa vecka.

MEN det är INTE förmånligare än att boka via lojalitetsprogrammet ! Däremot måste man boka den vägen om man har ett fordon högre än 3 meter så vissa medlemmar kan ha nytta av det. Att det blir dyrare beror på momsen - det är tänkt för företag som drar av momsen men vi som privatpersoner måste betala momsen så det blir automatiskt 25% dyrare....

Så instruktionen idag är att skapa ett konto på deras lojalitetsprogram som heter "EXTRA" och att vi alla bokar var och en för sig.

Kuriosa: Ulla Eliasson på Stena Line som jag har pratat med vandrade i Nepal 3 veckor 2015 - vi kanske till och med får en ny medlem?

mvh // lite besviken att vi nu inte fick mer rabatt bralle
SWES-46
Posts: 63
Joined: 2013-06-10 12:13
Name: Johnny Mellberg

Post by SWES-46 »

Bra jobbat av dig Bralle!

Såg inga roadmaps... men road betyder väg, det vet du va? Våra bilar är OFF road:)

 
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

hahaha det var OFFROADmaps osså....  du lär inte bli besviken Mellberg!! gå in på wiki o kolla området (det var ju du som lärde mig om wiki ju)
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

finns nu en grupp på FB (balkan september 2016). om ngn vill vara med kontakta kjell olsen på FB !

 
SWES-63
Posts: 28
Joined: 2014-01-15 17:14
Name: Tone & Kjell Olsen

Post by SWES-63 »

Nærmer seg avreise. Det er 20. august med båt fra Karlskrona. Fortsatt muligheter hvis flere har tid til å være med. Hittil fem biler.
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

Sant ! Nu är vi 5 - vill någon mer hänga på så är avgången satt till 20/8 i Karlskrona eller 21/8 i Sandomierz/polen ....
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

http://share.findmespot.com/shared/face ... m624kO0RF4

länk till min SPOT om ni vill lämna ut till vänner o bekanta som skulle vilja följa vår resa

kommer att börja sända 20/8 - just nu avstängd
SWES-27
Posts: 166
Joined: 2013-06-10 14:40
Name: Klas Boethius

Post by SWES-27 »

Hur fungerar det där? hur skapar man länken?

jag funderar på https://translate.google.se/translate?h ... rev=search

hoppas länken fungerar, jag har översatt den och hittar inte tillbaks

fördelen är att man får en satelittelefon som kan sms:a

men det är dyrt

jag behöver något liknande annars börjar folk leta efter mig så fort dom ser en Björkdunge
SWES-56
Posts: 52
Joined: 2013-10-04 14:14
Name: Linus Hjelm

Post by SWES-56 »

Klas, det är dåligt med björkdungar i Afrika så det blir extra svårt att hitta dig där ;-)
Post Reply