Balkan 2016

Forum för dig som vill ha restips, kunskap om resor eller resesällskap.

Moderators: SWES-38, SWES-104

Post Reply
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

På höstmötet nu senast var det flera som var intresserade av en kortare? sommarresa runt Balkan. Bla pratades det om: Rumänien-Moldavien-Albanien-Montenegro, ditresa antingen via mässan i Bad Kissingen eller alternativt via västra Ukraina/Polen. Turkiet var också på tal som en avstickare och då är vi ju ganska nära Staffans gäng i Georgien, vi kanske till och med kan stråla samman? Georgien är ett land jag måste tillbaka till eftersom vi inte hann utforska tillräckligt i somras...

Är det någon som är intresserad av detta så kan vi ju börja grovplanera i denna tråd !  mvh Branko

 
SWES-53
Posts: 32
Joined: 2013-08-14 20:34
Name: Johan Grönlund

Post by SWES-53 »

Låter absolut intressant! Ungefär när i tid och hur länge på drift var tanken?


/Johan
SWES-60
Posts: 5
Joined: 2013-11-19 21:38
Name: Gunnar Spånberger

Post by SWES-60 »

Jag tycker också att detta låter mycket intressant!

/Gunnar
SWES-49
Posts: 65
Joined: 2013-07-31 13:43
Name: Fredrik Karlsson

Post by SWES-49 »

Vi kan ev vara intresserade beror på datum osv. Vi hade tänkt på slutet av sommaren men det kanske kan ändras.
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

jag är också inne på slutet av sommaren Fredrik, typ september 3-4 veckor. ser gärna att Johnny Mellberg med familj kommer med och dom kan tidigast i september. Johnny är väldigt påläst på Rumänien så han får gärna lotsa i bergen där! Han har även kunskap om västra Ukriana om vi tar den vägen ner. tror att Kjell o Tone samt ev ordförande Karlsson är intresserade osså....  Martin tror jag kan vägvisa oss i Albanien då han varit där förr. Har en skiss på generell färdväg (utan avstickare till sevärdheter o bergspass) som ger en ungefärlig uppfattning om hur jag tänkt, ska försöka mig på att lägga upp den asap.   mvh branko
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

balkan 2016 förslag
SWES-49
Posts: 65
Joined: 2013-07-31 13:43
Name: Fredrik Karlsson

Post by SWES-49 »

Om det blir i September så passar det oss utmärkt!
SWES-53
Posts: 32
Joined: 2013-08-14 20:34
Name: Johan Grönlund

Post by SWES-53 »

Vi hade tänk åka med barnen vilket innebär att vi som senast skulle kunna åka augusti.


/Johan
SWES-80
Posts: 5
Joined: 2014-10-16 16:50
Name: Marie Mander

Post by SWES-80 »

Jag är intresserad. Mitt största problem är att jag har svårt att vara borta alltför länge från företaget/jobbet. Två veckor brukar vara max. Det hänger lite på vem jag får som inhoppare här hemma med djurskötsel. Troligen är september bättre, men augusti kan ev också funka.
SWES-63
Posts: 28
Joined: 2014-01-15 17:14
Name: Tone & Kjell Olsen

Post by SWES-63 »

Tenkte også september. Har vurdert å ta ferje fra Sverige til Polen, nedover til Krakov, kjøre innom Ukraina og inn i Polen. Har lett opp noen fine veier rett over grensa i Romania, og bruke litt tid i Karpatene. Videre gjennom  Bulgaria og inn i  Tyrkiet til Istanbul. Hjemover vestover i Hellas langs Middelhavet, og derfra er det mange muligheter. Serbia - Croatia-Slovakia +++?
Post Reply