Balkan 2016

Forum för dig som vill ha restips, kunskap om resor eller resesällskap.

Moderators: SWES-38, SWES-104

SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

här kommer ett förslag på avslutningen i ALBANIEN: Från DEVILS TOWN i SERBIEN till BLUE EYE i södra ALBANIEN på mestadels bergsvägar. Avslutning i TIRANA. Avstickare överallt! totalt 1480 km

 

Feedback på dessa förslag tack !
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

Så, nu stänger jag ner för idag. Kan någon titta på dessa förslag och gissa sig till hur många dagar vi behöver på oss? Har med flit försökt göra så att resan blir lite i etapper så man kan drop in/drop off vartefter man har semester att disponera. Personligen ser jag mest fram emot ALBANIEN!! efter att ha studerat landskapet ....  Men även området kring TRANSFAGARASAN och TRANSALPINA verkar skithäftigt. Mycket grilla under bar himmel blir det vilket blir bra för min begränsade reskassa...

 

 
SWES-63
Posts: 28
Joined: 2014-01-15 17:14
Name: Tone & Kjell Olsen

Post by SWES-63 »

Ser bra ut dette! Flott at Johnny blir med. Veldig bra! Hvis vi ikke skal innom Ukraina, kunne vi kanskje satse på Moldova? Fjellkjeden Karpatene og Albania blir nok høydepunktene, så vi må bruke mest tid der. Men kanskje legge inn muligheten til å komme innom noen flyplasser, hvis noen må korte av turen litt. Ellers synes jeg ruteforslaget ser bra ut. Uansett kan vi sikkert justere noe underveis, hvis det skulle dukke opp noen fristelser. Enig med Skarec- Albania ser spennende ut!
SWES-99
Posts: 29
Joined: 2016-02-20 09:10
Name: Otto Bentsen

Post by SWES-99 »

Hei. Jeg er ny i SWES og som dere alt har skjønt fra Norge. Tone & Kjell som jeg kjenner fra Landcruiser klubben tipset meg om SWES. Denne turen ser veldig spennede ut, og jeg håper jeg kan bli med. Har vært så langt som Kroatia før, på Balakan, men har hørt mye bra om Albania. Karapatene er også interessant.
SWES-60
Posts: 5
Joined: 2013-11-19 21:38
Name: Gunnar Spånberger

Post by SWES-60 »

Jag vill verkligen åka men jag vet ännu inte om det är möjligt. Annelie kan inte i September så det blir i så fall bara jag. Jag kommer på fredagen till årsmötet!
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

Fredag= GRILLA ! då snackar vi ihop oss Gunnar :) @Otto :  kommer du också på årsmötet?

 
SWES-80
Posts: 5
Joined: 2014-10-16 16:50
Name: Marie Mander

Post by SWES-80 »


Jag är fortfarande intresserad, men mitt dåliga knä säger "vet ej". Jag får se när jag får besked om ev operation och när det i så fall blir av. Har ej möjlighet att komma på årsmötet, dubbelbokad sen lång tid, grrrr.
Jag kan tänka mig att ta mig neråt via Polen, från Ystad eller Karlskrona och haka på någonstans. Har jag tur kan jag kanske vara med 10-14 dagar, beroende på knä och jobb.
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

@marie mander: 2 veckor är ju bättre än ingenting! och tänkte lite på er skåningar när jag föreslog att vi möts i södra polen...  man kan ju fortfarande åka dit tillsammans om man vill men behöver inte åka norrut till en färja först....  //B

 
SWES-99
Posts: 29
Joined: 2016-02-20 09:10
Name: Otto Bentsen

Post by SWES-99 »

Ja, jeg kommer på årsmøte, Fredag kveld. Tar med fruen.
SWES-63
Posts: 28
Joined: 2014-01-15 17:14
Name: Tone & Kjell Olsen

Post by SWES-63 »

Marie: Vi funderar også å dra fra Ystad. Vi blir tre biler fra Norge, hvis det går som det hittil ser ut. Finner et møtested for dere som kommer fra Stockholm. Distriktet rundt Rzeszow ?
Post Reply