Jokkmokk 21/8 - 29/8 el. längre.

Forum för dig som vill ha restips, kunskap om resor eller resesällskap.

Moderators: SWES-38, SWES-104

Post Reply
SWES-55
Posts: 82
Joined: 2013-09-26 20:30
Name: Caroline af Ugglas

Post by SWES-55 »

Vilka är sugna att hänga med på att hitta roliga, vackra svåra, spännande offroad/äventyrsvägar i vildmarken kring Jokkmokk och polcirkeln? Köra fast ibland, vinscha ibland, fånga Öringar, få myggbett, se björn och varg(förhoppningsvis). Helt enkelt ta bilen ut i vildmarken, bo i taktält . Vi är inbjudna av ”Drivers Paradise” vilket är ett upplevelseföretag baserat i Jokkmokk. Dom har hitills mest satsat på Rally. Jag var där i vintras och blev undervisad av självaste Stig Blomkvist. Nu vill dom locka 4x4 folk. Jag har därför fått frågan om jag kan få ihop ett gäng som kan ge sig ut och hitta bra trails som sen ska ligga i grund för deras 4x4 satsning. Kommunen och markägare är väldigt entusiastiska. Så vi kommer inte att bli bortjagade med gevär. Min tanke är att vi delar upp oss i två team. Ett team hittar lite lättare trails där du i princip kan köra med en original 4x4 bil med all terrain däck. Det andra teamet försöker hitta trails med mer offroad utmaning, där du bör ha vinsch, mud terrain däck och motorsåg. Området är JÄTTELIKT. Vi kommer att få köra där det på kartor är markerat som väg. Vissa vägar är tydligen gamla timmervägar som inte använts på 50 år. Så förhoppningsvis kan det bli kul. Min tanke är att vi ses den 21/8 på Hotell Jokkmokk. Där har vi rum, mat och dryck.(gratis). På kvällen har vi ett planeringsmöte om var vi ska köra , dela upp oss i två team osv. Den 22:a drar vi till skogs. Sen är det upp till oss om vi vill vara ute alla dagar i ett streck eller om vi åker tillbaka till hotellet och hämta andan. Våra rum har vi hela perioden. För egen del måste jag vara i Stockholm den 29/8. Vill man vara kvar längre är det inga problem. För frågor ring Niclas på Driver Paradise. 073-8078245 el maila: niclas@driversparadise.se

Vore kul om några är intresserade och kan.

//Heinz
SWES-56
Posts: 52
Joined: 2013-10-04 14:14
Name: Linus Hjelm

Post by SWES-56 »

Låter riktigt intressant.. Ska definitivt suga på den karamellen..!
SWES-17
Posts: 92
Joined: 2013-06-10 14:45
Name: Östen Brunnelöv

Post by SWES-17 »

Klart man ska försöka avsätta tid till detta!

 
User avatar
SWES-104
Posts: 34
Joined: 2016-04-10 17:21
Name: Marcus B

Post by SWES-104 »

Jag har en övernattningen i Jokkmokk runt den 21/8 på vägen mot Nordkap så jag kommer nog förbi hotellet och säger hej.
SWES-104
SWES-62
Posts: 117
Joined: 2013-12-06 12:45
Name: Team Skarec/Mårdfalk

Post by SWES-62 »

det där lät ju riktigt intressant, krockar dock med vår balkanresa tråkigt nog...
SWES-55
Posts: 82
Joined: 2013-09-26 20:30
Name: Caroline af Ugglas

Post by SWES-55 »

Dom som är intresserade av att åka på Jokkmokkturen får gärna maila mig på: heinz.liljedahl@gmail.com

Hotellet måste veta hur många rum dom ska hålla. //Heinz
Post Reply