Gemensam bil i Namibia

Allt om utrustning och teknik

Moderators: SWES-38, SWES-104

SWES-27
Posts: 166
Joined: 2013-06-10 14:40
Name: Klas Boethius

Post by SWES-27 »

Bil i Namibia

Vi var några som på årsmötet pratade om att gemensamt köpa en bil i Namibia.

Finns det fler som är intresserade?
SWES-79
Posts: 15
Joined: 2014-08-13 20:10
Name: Dario Lipovsek

Post by SWES-79 »

Jag är intresserad :)
SWES-99
Posts: 29
Joined: 2016-02-20 09:10
Name: Otto Bentsen

Post by SWES-99 »

Jeg er interessert. Jeg har tenkt på det en stund og sjekket litt. Utleiefirmaene selger bilene når de er ca 5 år, men da er det fortsatt mye bil igjen. Men det var litt dyrt å kjøpe den alene.
SWES-27
Posts: 166
Joined: 2013-06-10 14:40
Name: Klas Boethius

Post by SWES-27 »

<div>Jag tror att vi kan vara 5 intresserade av att köpa en bil tillsammans.</div>
<div>Jag har tittat på begagnatmarknaden i Windhoed. Jag har inte hittat någon expeditionsbil.</div>
<div>det blir väldigt dyrt om man ska utrusta en bil med takräcke, kylskåp, köksutrustning mm så att hitta en femår gammal hyrbil vore bra.</div>
<div>var hittade du uppgifter om beg hyrbil.</div>
<div>hlsn Klas</div>
SWES-99
Posts: 29
Joined: 2016-02-20 09:10
Name: Otto Bentsen

Post by SWES-99 »

Jeg mailet med en kar i Sør-Afrika om kjøp av bil. Jeg ville helst ha en LC78 med pop-up tak, men det hadde han ikke. Disse er jo også gode biler. Fullt utrustet. se vedlegg.

Good day Otto

Thank you for your interest in our vehicles for sale.
Please Note: we do not have any Land Cruiser 78 series remaining in our fleet anymore.
If the vehicle is registered in South Africa, you are free to travel to Tanzania, or almost any African Country.

Currently we have availability of the following models: 2014 Toyota Hilux (HilC2 & 4), 2014 Toyota Land Cruiser (CruC2 & 4) and 2015 Toyota Hilux Bush Campers (HilCAM).

We generally retire our vehicles from the fleet when they reach 3 years of age and/or around 180,000km to 190,000km on the clock.

The Hilux sells for ZAR270,000, the Land Cruiser for ZAR440,000 (NOK 257796) and the Hilux Bush Camper for ZAR380,000 (NOK 222642) all fully safari equipped for 2-persons. The 4-person equipped vehicle option is an extra ZAR9,000. (The price might vary slightly depending upon the vehicle age and mileage).

A 20% deposit is required to secure the vehicle in your name.

We sell all vehicles with a 30-day warranty should anything go wrong in that time period.

Please see the attached specification sheets for vehicle information & equipment supplied. (HilC2, CruC2 and HilCAM list all equipment supplied for the standard 2-person option. HilC4 & CruC4 list all equipment supplied for the 4-person option).

All vehicles come fully safari equipped and have upgraded tyres, long range fuel tanks and dual battery systems and are also fully serviced before the purchase.

We can arrange to get the vehicle registered into your name. If you are a foreign buyer, then you will require a Traffic Register Number (TRN). The cost for this is ZAR3,000. Normally, this can be quite tricky for foreigners to obtain.

We can also put you in touch with Insurance Companies that have helped to insure our foreign buyers.

For Long term storage (LTS) of the vehicle, we can recommend a very reputable company that caters for LTS at a very reasonable ZAR350 p/month. On your arrival and departure from the airport, they will also deliver and collect the vehicle from you.
SWES-27
Posts: 166
Joined: 2013-06-10 14:40
Name: Klas Boethius

Post by SWES-27 »

Hej Otto

Det låter väldigt intressant men dyrt. Om vi är 4-6 som delar så är det överkomligt för min del.

Jag är mest intresserad av en Hilux med taktält och för fyra personer.

nu har vi något vi kan komma igång och diskutera.

 

hlsn Klas
SWES-99
Posts: 29
Joined: 2016-02-20 09:10
Name: Otto Bentsen

Post by SWES-99 »

Hel Klas,

Skal du og de andre som er interessert på høstmøtet nå, så dette blir diskutert der?
Jeg var litt usikker om jeg skalle dra da det er langt å kjøre.
SWES-27
Posts: 166
Joined: 2013-06-10 14:40
Name: Klas Boethius

Post by SWES-27 »

Jag räknar med att träffa fler av de andra som kan vara intresserade av bilköp.

jag håller med det är långt. Jag startar i morgon (torsdag) eftermiddag och kommer vara framme på fredag eftermiddag.

hlsn Klas
SWES-85
Posts: 24
Joined: 2015-01-15 19:56
Name: Claes v S

Post by SWES-85 »

Hej Klas, Otto och Dario,

Jag är intresserad av en femtedels bil. Vill gärna utforska denna del av världen lite mer.

Claes v S

 

 
SWES-56
Posts: 52
Joined: 2013-10-04 14:14
Name: Linus Hjelm

Post by SWES-56 »

Hej,
Jag kan inte låta bli att vara lite intresserad av detta också! Speciellt av en Toyota LC då det är lite av en klassisk drömbil (efter Defender förståss ;-) )
Jag har en kompis som bor i Sydafrika och jobbar inom safaribranchen, han kanske har tips om andra som säljer lämpliga bilar där nere..?
Linus
Post Reply