Sälen – Mora Vasaloppet/Öppet Spår -14

Alla trådar som inte passar in i någon annan kategori.

Moderators: SWES-38, SWES-104

Post Reply
SWES-41
Posts: 103
Joined: 2013-04-21 16:56
Name: Oskar Wiberg

Post by SWES-41 »

Någon annan som skall köra 90km skidor i helgen, eller ev nästa helg "på riktigt" då? :)

Kan ev mötas för en läsk/öl/kaffe i Mora efteråt?

Jag kör Öppet Spår nu på söndag 23/2, dra ett PM om ni är i Mora och vill säga hej.
Trolig ankomsttid runt 14, men med tanke på att det ev skall regna och nästan garanterat är plusgrader kan sluttiden komma att ändras något ;)
SWES-01
Posts: 28
Joined: 2013-06-10 14:51
Name: Peder S

Post by SWES-01 »

Nej du. Så lättlurad är jag inte...!
Lycka till i morgon. Hoppas du har defibrillatorn med dig...?
SWES-41
Posts: 103
Joined: 2013-04-21 16:56
Name: Oskar Wiberg

Post by SWES-41 »

Tackar :)
Nej inga räddningsartiklar med mig, förutom klister då :) resten hoppas jag alla funktionärer kan bistå med.

/O
SWES-17
Posts: 92
Joined: 2013-06-10 14:45
Name: Östen Brunnelöv

Post by SWES-17 »

Hur gick det i blötföret? Slutrapport....?
SWES-41
Posts: 103
Joined: 2013-04-21 16:56
Name: Oskar Wiberg

Post by SWES-41 »

Vad skall jag säga Östen ...
Peders fråga ang defibrillator blev nästan kusligt nära sanningen.
Bröt i Risberg eftersom kroppen kändes skit och inte svarade alls, till slut så kändes det riktigt dåligt.
Efter en timme eller två så fick jag tryck över bröstet och då blev jag nästan orolig, min fru blev orolig så det räckte för bägge iaf ;)
Men hon var kvar hemma (i Mölnlycke) så hon kunde bara förmana mig att söka vård, vilket jag givetvis inte gjorde, jag är ju man!
Dagen efter hemma i Mölnlycke igen så kände jag av trycket över bröstet igen, ringde sjukvårdsupplysningen och ca en timme senare var jag inlagd på sjukhus med EKG-inkopplat och många förmaningar att inte träna med förkylning och/eller halsont!
Blev utskriven ett dygn senare 100% friskförklarad, iaf när det gäller hjärtat ;)
Men har nått skit i kroppen som inte vill ge med sig, körde ett EKG idag igen och blev ännu mera friskförklarad när det gäller hjärtat, "super fint" blev omdömet :)
Doktorn idag trodde det var en infektion som sitter i kroppen och ger tryck över bröstet plus mattheten.

Sa jag att jag hade dåligt glid och noll fäste dessutom? en riktigt lyckad dag ;)

2015 då jä-lar!
SWES-17
Posts: 92
Joined: 2013-06-10 14:45
Name: Östen Brunnelöv

Post by SWES-17 »

Vad tråkigt! Har alltid sagt att man inte ska träna eller tävla med infektion i kroppen. Gäller alltid o alla utom mig själv. När jag för några år sedan hade hjärtflimmer (fixat nu) lärde jag mig att denna åkomma var överrepresenterad hos glada motionärer, så var rädd om kroppen o lyssna.
Du fick i alla fall åka den finaste biten.
SWES-17
Posts: 92
Joined: 2013-06-10 14:45
Name: Östen Brunnelöv

Post by SWES-17 »

Förresten pulsklocka kan jag råda dig till att skaffa om du inte redan har! Då ser man när det knasar. I mitt fall förstod jag att något var fel när jag hade 240 i puls. Utan den hade jag nog bara bitit ihop!
SWES-41
Posts: 103
Joined: 2013-04-21 16:56
Name: Oskar Wiberg

Post by SWES-41 »

Visst är det så, kloka råd ger man alla andra ;)
Pulsklocka har jag, men vad jag såg så låg den inte högt alls men kroppen var slut, så nått skit e det :(
Skall in till doktorn på måndag igen, hade varit skönt att få någon sorts diagnos, inte bara: "Kanske en infektion eller nått annat ...", det blir man inte klokare av.
29 Mars kommer jag i vilket fall vara frisk o kry!
Post Reply