S: Nissan Patrol GR (Y61) H233B fram- och bakaxel med kringkomponenter

Moderators: SWES-38, SWES-104

Post Reply
SWES-110
Posts: 2
Joined: 2016-07-06 10:16
Name: David Ålind

Post by SWES-110 »





Framaxel och bakaxel från en 2001 Nissan Patrol GR (Y61). Axlarna är av typen H233B vilka är kända för att vara väldigt robusta och verka vara ett populärt vad för offroad-projekt. Jag hade planen att sätta dem på en Mercedes Sprinter T1 tillsammans med en LR Defender fördelningslåda men beslutade tillslut att inte genomföra projektet.

Det ser ut som att det sitter en (vakuumstyrd?) diffspärr på bakaxeln. Det sitter skivor och bromsar på axlarna och alla stag och främre och bakre kardanaxel följer med. Vissa skruvar till stagen saknas. Bl.a. bromsköldarna är knöliga efter hanteringen av axlarna.

Man får även med 4st plåtfäljar. De hade rätt bultmönster men centrumhålet var för litet så jag har sågat upp det med en sticksåg på två av dem. Alltså inget att ha på en rullande bil men perfekt i projekt-stadiet!

Axlarna säljs i befintligt skick. De är köpta från en skrot och enligt skrothandlaren som var bekant med tidigare ägare till bilen ska det inte vara något fel på axlarna, jag har ingen anledning att misstro honom men kan inte gå i god för att allt är som det ska.

Finns en del bilder här

Hela paketet: 14000 SEK.

Hämtas i Jakobsberg, NV Stockholm. Skickas ej.
SWES-110
Posts: 2
Joined: 2016-07-06 10:16
Name: David Ålind

Post by SWES-110 »

Sålda.
Post Reply