Sailing Expedition Adriatic, Aegean & Black Sea.

Forum för dig som vill ha restips, kunskap om resor eller resesällskap.

Moderators: SWES-38, SWES-104

Post Reply
SWES-01
Posts: 28
Joined: 2013-06-10 14:51
Name: Peder S

Post by SWES-01 »

During 2015-2016 I will sail the Adriatic, Aegean and the Black Sea. Will spend considerable time to discover all the historic locations in Italy, Croatia, Montenegro, Albania, Greece, Turkey, Cyprus and Syria. I will use ISABEL which is a 90 feet Bermuda Cutter Rigged Ketch, alternative ISABEL II which is a smaller 57 feet Bermuda Cutter. IsABEL II offering better access to more shallow areas.
Details about the journey will be posted at the SWES community website. Members of SWES will be able to attend during the journey.
You can obtain additional information of ISABEL at http://www.isabelyacht.com.
During 2014 I will post more information under this topic.

SWES-36
Posts: 69
Joined: 2013-06-10 14:34
Name: Jonny Andersson

Post by SWES-36 »

Mycket intressant, kom gärna med mer info om rutter o priser, gärna tider.
SWES-01
Posts: 28
Joined: 2013-06-10 14:51
Name: Peder S

Post by SWES-01 »

Finns ingen tidplan. Jag kommer segla under 1 - 1,5 år. Rutten är enkel - det är bara att följa kustlinjen från södra Italien runt hela vägen till Syrien. Jag kommer att ta med vänner för skoj skull. Man betalar bara sina egna kostnader (resa till/från, mat och dryck och kanske hyra av eventuell transporter på land) - allt i sann SWES anda. Då jag blir trött på ressällskapet får de kliva av. Det är ingen charterresa alla får jobba hårt med allt som hör en större båt till (dagligt underhåll, matlagning m.m. - tvätt och diskmaskin finns ombord ;)
Men, som sagt jag återkommer senare på forumet.
User avatar
SWES-38
Posts: 175
Joined: 2013-04-21 14:41
Name: Martin S

Post by SWES-38 »

Hur går det med planerna?
Är ett ju ett spännande äventyr!
Post Reply