Maramures. Norra Rumänien.
Finns hur mycket som helst att åka på.

Den här vägen börjar i Borsa. Kommer ni från väst på väg 18 är det först vänster efter floden. När man kommit upp på lite höjd så finns det vägar åt alla väderstreck. Vi åkte sydost härifrån.
Naturligtvis kommer det en hund även här, men den här har ett halsband med en plastpinne i. Hunden är snäll och verkar mest vara ute efter sällskap.
Bra ställe att dricka sitt morgonkaffe... svintidigt.
Många vägar att välja på och man behöver sällan ta samma väg tillbaka. Goda campingmöjligheter.
Åker man norrut mot Ukrainska gränsen så får man vada lite.

När dom drar sitt timmer, så tappar dom gärna hälften på vägen... eller i forsen.
Det dom tappar i forsen, fastnar lite här och var och bildar fördämningar. Det är bra fart i forsen, och rätt vad det är så lossnar "dammarna" och stockarna flyter iväg, tillsammans med väldigt mycket vatten.

Jag tappade räkningen på hur många gånger vi korsade floden. Vi åker nedströms och det är inte allt för djupt. Det går inte att reka varje överfart, och det går inte att se stenbumlingar eller hålor. Vissa partier är sand som bilen gärna sjunker i. Skulle gärna ha någon form av diff här, helst två. Glad att jag har snorkel nu.

Ända stället vi tar oss fram på.

Vattendjupet skiljer ganska så mycket beroende på årstid. Ska finnas hålor som sväljer en Defender har jag hört...

Är man desperat så är man. Tidtabell... någon???
Den här smalspårsjärnvägen används fortfarande. Leder till Viseu de Sus.