Vi åkte Marocko sista veckan i Juli.
Dag1 åkte över Rif mountains ner till Fes,där bodde vi på en skabbig camping.
Dag2 åkte vi vidare till Arfoud, där åkte vi öster ut till öknen och sov i en oas. (fri camp)
Dag3 Åkte vi till Erg chebbi utanför Merzouga och sov i ett sandslott i två dagrar helt fantastiskt.
dag4 vila
Dag5 åkte vi vidare ner genom öknen till Mhamid det tog 3 dagar. (fricamp)
dag6 -:-
dag7 -:-
dag8 Anländer till Zagora där vi tog in på hotel, även lämnade in bilen på service hos Cher Ali Racing, (billigt 130kr)
Dag9 åkte vi över Atlasbergen till Marrakech (största missen att inte utforska vattenfall osv som finns där)
Dag10 & 11 På hotell i Marrakech. Kul stad men flyger hellre dit å utforskar den över en weekend då man helst inte åker bil där

Dag12 motorvägen upp till Cueta för återresa till spanien..
Summan av denna del i våran 3månaders resa var av 12 dagar i Marocko var helt tokigt men fantastiskt. Det var mellan 40 och 52grader varm nästan dygnet runt, Man blir magsjuk, var inte rädd för att åka vilse det löser sig, i värst fall betala en taxi typ 30 kr för att åka framför å visa vägen.. Allt tar läääängre tid än man tror speciellt att åka bil. Betala aldrig i förskott var överens om pris betala efteråt. ja jag har en mil lång lista bara ringa eller maila så har jag massor av onödiga och nödvändiga tips, tex världens bästa camping på Spanien sidan innan ni åker över och kommer tillbaka för att smälta allt

Lycka till
Min mail nollnio@me.com
Mobil. 073-427 13 99