Hej igen,
Fick inbetalningslappen för medlemskap 2015 idag men avstår tyvärr att förnya det då SWES inte utvecklats till något jag tycker är värt pengarna.
Att forumet ev inte öppnas blev spiken i kistan för min del.
Reseberättelser och rese-tips kan man få från massvis med forum (gratis), jag använder dem varje år då jag planerar min årliga resa.
Jag trodde/hoppades detta forum skulle bli den svenska varianten av dessa. Där alla typer av reseintresserade personer kunde mötas och dela erfarenheter från sina resor runt om i världen.
En liten kompisförening har jag ingen nytta/nöje av. Oavsett hur mycket dessa fåtal kompisarna har rest så går det inte att mäta deras erfarenheter mot vad hundratals, kanske tom tusentals för mig okända människors erfarenheter.
Och kompisar kan man ju träffa och snacka resor med utan att ha en förening?

Att forumet är mer eller mindre helt dött säger väl en del ...
SWES gick nästan i graven pga att det var en liten stängd förening "för de mest inbitna", det är som sagt inte vad jag såg framför mig eller hoppades på.
Bestämmer ni att forumet öppnas så återkommer jag som betalande medlem.
@ Olof Tegsjö, vad jag kan se av de som svarat på denna länken så är 100% av dem för ett öppet forum. Men det finns onekligen någon som inte framför sin åsikt angående det här, i denna tråden, eftersom du skriver att det inte är "konsensus i frågan". Skulle inte det vara lämpligt att man diskuterade just en sådan sak på forumet?
Hur som helst, lycka till i framtiden med SWES oavsett hur det går med forumet!
Ni hittar mig som vanligt på toyota4x4.se (och andra forum som handlar om resor, bilar och annat spännande

).
/O