Tips: Färja Nynäshamn-Gdansk

Visum. Valuta. Vaccination. Transport. Vägar. Flyg. Vatten. Bra ställen. Ställen man bör undvika. Osv...

Moderators: SWES-38, SWES-104

Post Reply
SWES-57
Posts: 122
Joined: 2013-10-19 11:35
Name: Johan H

Post by SWES-57 »

M/S SCandinavia med Polferries är ett bra alternativ för den som (från 08 sett) vill spara ett par mil till Polen.

Mer info hittar du på http://www.polferries.se/farja

Om du anger att du är medlem i motormännen så får du 10% off (fungerar bara vid telbest)!

Den bästa hytten heter 8003, om man prioriterar komfort dvs.

Färjans gräns för "personbil" är 6m/2,2m

2 personer med personbil och lyxhytten kostar ca 3000kr, det är inte gratis men jämfört med kostnaden för färjorna i södra Sverige+Danmark/Tyskland & alla körda mil samt en hotellnatt så är det inte så farligt.

Ps Den som åkt sträckan Nynäshamn-Visby lär nog känna igen båten. Färjan ersatte den gamla skorven "Baltivia" som enligt min uppfattning är ganska hemsk. DS
admin-olof
Posts: 11
Joined: 2013-04-21 16:52
Name: Swedish Expedition Society

Post by admin-olof »

För den som vill komma undan billigt kan jag rekommendera Unity Line. Personalen på båten har dock någon slags rekord i dålig service. Det var nästan komiskt när männen på bildäck skrek åt mig för att jag inte ville backa in i ett utrymme som var uppenbart mycket lägre än bilen. Men vi kom väldigt billigt undan - 5 personer och bil för 1300 kr.
Post Reply