Weekend nu i höst...

Forum för dig som vill ha restips, kunskap om resor eller resesällskap.

Moderators: SWES-38, SWES-104

SWES-43
Posts: 16
Joined: 2013-06-10 14:28
Name: Thomas Norman

Post by SWES-43 »

Tänkte höra om någon var intresserad av en liten weekend tripp?

Tanken var att göra ngt enkelt mest för att få komma ut lite i naturen med bilen och sova en eller ett par nätter i taktältet. Vore smidigt om det gick å lösa inom sverige, då det inte behöver vara så avancerat. Ev kanske mötas upp när någon motorklubb har en kör träff eller liknande. För övrigt skulle det vara kul om det finns tipps på utflyktsmål, tex ngn gammal skogsväg på några mil med avslut vid ngn spännade plats eller mysig sjö i sverige för spontan körning ngn helg med ungarna.
SWES-39
Posts: 118
Joined: 2013-04-21 15:46
Name: Olof Tegsjö

Post by SWES-39 »

Det finns en tråd om tur vecka 44. En kortare week-end-tur kan förstås vara ett alternativ om det är helgen mot vecka 44 eller helgen vecka 44. Jag har sådan abstinens att "komma ut" (och då är det inte ur garderoben jag menar) att jag parkerat bilen i trädgården och bott i taktältet där. Lägereld också, förstås. Grannarna får tycka vad de vill...

Vad mer konkret hade du tänkt dig? Tror säkert att detta kan vara ett spännande alternativ för många!
SWES-43
Posts: 16
Joined: 2013-06-10 14:28
Name: Thomas Norman

Post by SWES-43 »

Jag hade tänkt mig ngt man kan åka på över helgen, ngn stans man kan åka lite skogsväg, fiska och grilla fisken vid en liten läger eld typ... Mest för att få rasta bilen samt att barnen älskar taktältet nästan lika mkt som mig :) måste ju finnas en miljon små guldställen runt om i Sverige...
User avatar
SWES-38
Posts: 175
Joined: 2013-04-21 14:41
Name: Martin S

Post by SWES-38 »

Om man vill kan man ta Danmarksturen som inte blivit av än. Kan tänka mig den när det blivit lite kallare... Om det nu inte blir för långt. Nära för mig...
SWES-43
Posts: 16
Joined: 2013-06-10 14:28
Name: Thomas Norman

Post by SWES-43 »

Tjena Martin, Den har jag kört men gör det gärna igen :) speciellt med sällskap då man (iaf jag) kör fast när man blir modig... dock lite längre att åka för mig men det gör inget.
User avatar
SWES-38
Posts: 175
Joined: 2013-04-21 14:41
Name: Martin S

Post by SWES-38 »

Hej

Härligt. Kommer du den 18-19 Oktober? Om du kommer så kan vi prata/planera då. Skulle gärna ta turen närmre jul/nyår... Är kanske inte fel med någon extra dag. Hur ser det ut för dig tidsmässig?
SWES-43
Posts: 16
Joined: 2013-06-10 14:28
Name: Thomas Norman

Post by SWES-43 »

Ja min plan var att komma på mötet, är mitt i en flytt men borde vara på banan igen tills dess... Det kanske kan funka är dock skapligt kallt då om vi ska tälta... jag kan nästan när som, då jag är väldigt flexibel. Men just under julen är jag i norr och kör snöskoter :)
User avatar
SWES-38
Posts: 175
Joined: 2013-04-21 14:41
Name: Martin S

Post by SWES-38 »

Själv sparar jag snöskoterkörningen i norrland till påsken då dagarna är lite längre än vid jul. Visst kan det vara lite kallare men ser inga problem med att tälta... Vi får väl planera mer på höst mötet.
SWES-49
Posts: 65
Joined: 2013-07-31 13:43
Name: Fredrik Karlsson

Post by SWES-49 »

Hmm Danmarkstrippen kanske man ska försöka komma iväg på den här gången ifall ni tänker åka.
SWES-72
Posts: 9
Joined: 2014-03-12 19:48
Name: Mattias Kristensen

Post by SWES-72 »

Blir det danmark så kommer jag med.
Post Reply