Ryssland-Mongoliet-Kina- Tibet- Nepal--Indien-2015
Vi är abslolut intresserade av att åka till Gotland för att planera! Tycker att alternativet med Laos o vidare till Thailand låter spännande och som ett alternativ! Vårt något större fordon får väl transporteras på annat sätt än container! Kan man ta vår bil till Gotland kan man väl få hem den från Hongkong eller Thailand!
En containers kapacitet anges i TEU (Twenty-Foot Equivalent Units). En container som är 20 fot är "1 TEU" och flera antal "TEU" utgår från kapaciteten hos en 20-fots container, där en 20 fots container ("dry container 20' standard steel") lastar 33,2 kubikmeter gods utifrån de interna lastmåtten som är (längd) 5,900 mm * (bredd) 2,352 mm * (höjd) 2,393 mm.
En 40 fots container kan tex innehålla bil plus ett par motorcyklar.
Jag skeppar normalt från Guangzhou norr om Hongkong till mitt företag därför kan jag priserna, Jag kom dock att tänka på att det är troligtvis är ett tillägg i fraktkostnaden om containern innehåller fordon, vi kan troligtvis använda oss av min broker för att hålla priserna nere. Kan fordonen hämtas i Rotterdam blir det billigare frakt (vi slipper en omlastningskostnad). Att frakta containers runt om i Världen är billigt, det är hanteringskostnaderna runt omkring som är dyrt.
En 40 fots container kan tex innehålla bil plus ett par motorcyklar.
Jag skeppar normalt från Guangzhou norr om Hongkong till mitt företag därför kan jag priserna, Jag kom dock att tänka på att det är troligtvis är ett tillägg i fraktkostnaden om containern innehåller fordon, vi kan troligtvis använda oss av min broker för att hålla priserna nere. Kan fordonen hämtas i Rotterdam blir det billigare frakt (vi slipper en omlastningskostnad). Att frakta containers runt om i Världen är billigt, det är hanteringskostnaderna runt omkring som är dyrt.